Top promocje z najnowszej gazetki Biedronki
15 stycznia 2025Nowa gazetka Biedronki to coś, na co czekają tysiące Polaków każdego tygodnia. To jak prezent pod choinką... ale co tydzień! Dlaczego? Bo każdy chce zaoszczędzić parę groszy, a...
W tym roku w Żabce pojawiło się sporo nowości. Szczególnie mocno rozwinął się segment produktów przeznaczonych dla dzieci, a także sorbetów i lodów jogurtowych. Klienci są zachęcani, aby zamiast słodkiej przekąski sięgnąć właśnie po lody. W Żabce najważniejsze są lody impulsowe, które odpowiadają nawet za 80% sprzedaży. Z kolei w przypadku Freshmarketu o wiele lepiej sprzedają się lody familijne.
Żabka dysponuje własny transportem chłodniczym z mroźni z każdego centrum logistycznego. Dlatego może zagwarantować regularne dostawy i wysoką jakość produktów. Firma zainwestowała m.in. w nowoczesne bonety mroźnicze. Dzięki temu produkty są nie tylko na hali sklepowej, ale i na magazynie. Oferta jest bardzo szeroka.
W małych sklepach zaplecze jest ograniczone, a więc oferowane są jedynie wybrane produkty. Wówczas warto mieć kilka propozycji impulsowych oraz familijnych w dwóch wariantach cenowych - średnim i premium. Oprócz klasycznych lodów śmietankowych czy truskawkowych warto mieć kilka ciekawych propozycji np; kawę czy tiramisu. Najczęściej stawia się na znane i lubiane produkty, które sprawdziły się rok temu. Zawsze jest też miejsce na nowości. W tym roku dużą popularnością cieszą się Lody Łaciate z mleka łaciatego w kilku wariantach smakowych oraz lodowe rożki z linii Bracia Koral Jak Dawniej. Poza tym nowością są lody Algidy Big Milk w wariancie Kisses.
Innym, zdecydowanie zdrowszym rozwiązaniem będzie stworzenie lodów domowych! To nie jest bardzo trudne i nie wymaga drogiego sprzętu.
W tym sezonie swój debiut na rynku lodów ma też marka napojów Kubuś. To sorbety w kilku smakach do wyboru - exotic, brzoskwiniowym i truskawkowym.
Upały niewskazane Oczywiście rynek lodów zależy w dużej mierze od działań reklamowych ich producentów. Największą siłę przebicia mają kampanie telewizyjne. Dużą rolę odgrywają również konkursy dla konsumentów wszelkiego rodzaju. Z uwagi na to, że grupa docelowa (dzieci i młodzież) jest tak młoda, to coraz większe znaczenie mają działania prowadzone w internecie czy na portalach społecznościowych. Angażują one młodych klientów i mają ogromny wpływ na sprzedaż.
Żabka jako dystrybutor o dużym doświadczeniu doskonale zna rynek i posiada wiedzę szeroką. Orientuje się w ofercie różnych producentów, nie boi się sprowadzać nowości czy reagować na nowe akcje promocyjne. Chętnie wykorzystuje materiały POS w swoich sklepach. Oczywiście sprzedaż lodów jest większa, kiedy pogoda jest upalna i ładna. Najlepsza temperatura to około 25 stopni Celsjusza. Okazuje się, że wysokie upały wcale sprzedaży lodów nie sprzyjają. Kiedy jest bardzo gorąco to wiele osób nie wychodzi z domu na spacer i nie kupuje lodów. Szczyt sezonu jest różny w zależności od regionu. W dużych miastach to maj i czerwiec, a w górach czy nad morzem najwięcej lodów zdecydowanie sprzedaje się w okresie typowo wakacyjnym. Już teraz można znaleźć w sieci Żabka markowe lody takich firm jak: Tymbark, Milka czy Kinder Bueno. To smaki znane od pokoleń, choć do tej pory występujące w formie słodyczy z pewnością znajdą wielu fanów w nowej odsłonie.