Dlaczego warto robić zakupy w Dino?
12 września 2024Wybór odpowiedniego supermarketu to nie lada wyzwanie w dzisiejszym świecie pełnym opcji konsumenckich. W Polsce, gdzie rynek spożywczy jest bardzo konkurencyjny, Dino supermarket...
W tym roku w Żabce pojawiło się sporo nowości. Szczególnie mocno rozwinął się segment produktów przeznaczonych dla dzieci, a także sorbetów i lodów jogurtowych. Klienci są zachęcani, aby zamiast słodkiej przekąski sięgnąć właśnie po lody. W Żabce najważniejsze są lody impulsowe, które odpowiadają nawet za 80% sprzedaży. Z kolei w przypadku Freshmarketu o wiele lepiej sprzedają się lody familijne.
Żabka dysponuje własny transportem chłodniczym z mroźni z każdego centrum logistycznego. Dlatego może zagwarantować regularne dostawy i wysoką jakość produktów. Firma zainwestowała m.in. w nowoczesne bonety mroźnicze. Dzięki temu produkty są nie tylko na hali sklepowej, ale i na magazynie. Oferta jest bardzo szeroka.
W małych sklepach zaplecze jest ograniczone, a więc oferowane są jedynie wybrane produkty. Wówczas warto mieć kilka propozycji impulsowych oraz familijnych w dwóch wariantach cenowych - średnim i premium. Oprócz klasycznych lodów śmietankowych czy truskawkowych warto mieć kilka ciekawych propozycji np; kawę czy tiramisu. Najczęściej stawia się na znane i lubiane produkty, które sprawdziły się rok temu. Zawsze jest też miejsce na nowości. W tym roku dużą popularnością cieszą się Lody Łaciate z mleka łaciatego w kilku wariantach smakowych oraz lodowe rożki z linii Bracia Koral Jak Dawniej. Poza tym nowością są lody Algidy Big Milk w wariancie Kisses.
Innym, zdecydowanie zdrowszym rozwiązaniem będzie stworzenie lodów domowych! To nie jest bardzo trudne i nie wymaga drogiego sprzętu.
W tym sezonie swój debiut na rynku lodów ma też marka napojów Kubuś. To sorbety w kilku smakach do wyboru - exotic, brzoskwiniowym i truskawkowym.
Upały niewskazane Oczywiście rynek lodów zależy w dużej mierze od działań reklamowych ich producentów. Największą siłę przebicia mają kampanie telewizyjne. Dużą rolę odgrywają również konkursy dla konsumentów wszelkiego rodzaju. Z uwagi na to, że grupa docelowa (dzieci i młodzież) jest tak młoda, to coraz większe znaczenie mają działania prowadzone w internecie czy na portalach społecznościowych. Angażują one młodych klientów i mają ogromny wpływ na sprzedaż.
Żabka jako dystrybutor o dużym doświadczeniu doskonale zna rynek i posiada wiedzę szeroką. Orientuje się w ofercie różnych producentów, nie boi się sprowadzać nowości czy reagować na nowe akcje promocyjne. Chętnie wykorzystuje materiały POS w swoich sklepach. Oczywiście sprzedaż lodów jest większa, kiedy pogoda jest upalna i ładna. Najlepsza temperatura to około 25 stopni Celsjusza. Okazuje się, że wysokie upały wcale sprzedaży lodów nie sprzyjają. Kiedy jest bardzo gorąco to wiele osób nie wychodzi z domu na spacer i nie kupuje lodów. Szczyt sezonu jest różny w zależności od regionu. W dużych miastach to maj i czerwiec, a w górach czy nad morzem najwięcej lodów zdecydowanie sprzedaje się w okresie typowo wakacyjnym. Już teraz można znaleźć w sieci Żabka markowe lody takich firm jak: Tymbark, Milka czy Kinder Bueno. To smaki znane od pokoleń, choć do tej pory występujące w formie słodyczy z pewnością znajdą wielu fanów w nowej odsłonie.